Wednesday, November 11, 2009

الوداع


XXXXX

الوداع يا حبري ويا كل الاوراق .. الوداع يا اغلى الحروف والمعاني

X
الوداع ياحب(ن) سكن في الاعماق .. الوداع يا بسمة حياتي وحناني

X
الوداع يا حزني ويا كل الاشواق .. و مرحبا بيك يا همي وأحزاني

X
شاورت قلبك واختار لي الفراق .. ببتعد مع معاناتي ولوعة زماني

X
ياعين لاتبكين ترا الدمع حراق .. ويا قلب عيش في صدري اناني

X
ويا نفس يعاونك ربي على الاشواق .. اتصبري ترا العمر يا نفس فاني

X
يا ذاك المكان ابقى على الميثاق .. وبلغها كل احترامي وكل امتناني

X
يا احساسي عاند نفسك لا تشتاق .. زعل الكل بس لا تخليني اعاني

X
بحرق كل اللي انكتب في الاوراق .. وبرمي فبحرهم همي واحزاني

X
برحل ومستحيل انساهم وباشتاق .. برحل ومستحيل احب من ثاني

X

X

X

13 comments:

ســــــــعـاد رامي said...

بيبي
طيب يعني انا ذنبي ايه في السهر ده يابنتي؟ انا مش قلت لك ان ده هيحصل ما صدقتنيش؟ وتليفونك قفلتيه طيب اعمل انا إيه؟
انتي عارفه ان بكره الجمعه ويوم 13 كمان ؟ يعني الحكايه مش ناقصه والا ايه؟
فكرتيني بكامل الشناوي لما قال
أنا عمر بلا شباب
وحياة بلا ربيـع
أشترى الحب بالعــذاب ! !. . أشتريه فمن يبيع ؟ !

بلاش العكمننه دي علشان خاطري...ملعون ابو الشغل انا جيالك بكره
سلام يا قمر

Anonymous said...

انتي يا كئابة
ايش بيكي يا معلم
دانتا الصوص الكبير برضة
ينفع تفضل زعلان كدة ولا اية
فرفشي يا صوص
ادي الحياة بالجزمة عشان ماحدش واخد منها حاجة
الا هو انتي منين صحيح
هعهعهعهع
صباحك كوباية خروب مصري عسل
بالا باي

good woman said...

صباح الخير يا بنت يا صابرين

أنا فتحت البلوج لقيت كآبه قولت لأ أنا جيت بلوج غلط
رجعت بصيت علي شوية الصور والأندرات اللي علي جنب ساعتها بس أتأكدت أني عند الصوص وفي عقر دارها
لا لا لا بلاش الوش ده لعلمك أنا عملتها قبلك علي رأي فريد شوقي وعلي يييدك دهنت البلوج صابون أسود عشان واحدة معينة تتزحلق وهي داخلة بس ماحدش اتزحلق
يالا مش مهم روقي انتي بس ولو عايزة الصبونة الموف بتاعة الفرفشة أبعتهالك زي بعضه
بس برضوا هموووت وأعرف أنتي منين
صباحو أشعار حب يا قمر

New Dreamy said...

Sorry sweeti
i wanted to come in a better time,
i know am a total stranger for u n the last person to say the following, but plzz pull ur self together, n believe me when u r far faaar away from ur love it is hard so dont make it harder on ur self by stayin alone.

take care n hopefully when i come back next time i'll find a more cheerful post.

Anonymous said...

خلى بالك من نفسك ... وأنسي .. أنسي كل شيء يحطمك وخليكى مش انتى وكونى قوية وصدقنى هتنسي كل شيء صابرين الحياة بتعلمنا واحنا لازم نقوى ما نضعفش قومى من تانى وكملى طريقك وخلى الامل ادامك لو الحياة قفلت ابوبها مش هنا خلصت الدنيا ... أيمى

Anonymous said...

صوص
و بعدبن
كل شوية هتختفي كدة
لازم يعني ابعتلك شيكولاتة عشان تعودي
حاضر يا سيتي هبعتلك شيكولاتة سويسري يا سيدي
ارجعي يا صوص
بلاش الحركات النص كم دي
يالا انا شايفاكي دلوقتي في بلدك الاصلي دولة كوكو كيكي بتصطادي لب ابيض و الطعم كاتشاب
صباحك فل

Unknown said...

هوة انتي كمان بقيتي سنجل ولا ايه
شو القصة كلنا سنجلنا سوا
يخرب بيت ام ده
هية الحياة مش ناوية تعدلها معانا ولا ايه
هي وخداها دقارة كدة ليه
يا عم يا صوص خليها داحلة
صووو صووو صووو
صباحو فل اهي داحلة ورانا ايه

Sabrina said...

سعاد
حقيقي مش عارفه كنت من غيرك شو بسوي
نعم ..انتي علي حق..و دائما كنتي علي حق
لكن قلبي ماهو بصدري
قلبي سحقه قدري
وقدرك انك تواسيني
ربي يخليكي و يصبرك علي هالبلوه ..يصبرك علي

Sabrina said...

صباح الخير يا سالي
الكئابه انا مااخترتها
هي اللي اختارتني
انا من فين؟ ...سؤال كان نفسي اعرف اجابته
لكن الاكيد اني في عالم ما اهرفه و لا يعرفني

Sabrina said...

صباح الخير يا نونا
انا السواد انكتب علي من اكتر من ١٢ سنه
السواد صار رفيقي و صيرت رفيقته
وصابون الدنيي كلها ما راح يزيل السواد اللي بعمري
حاجتين بيزيدوا معاي
سنين عمري
و سواد سنيني

Sabrina said...

New Dreamy
Distances are never physical. You can be miles away and still feel near, and you can be inches away and feel far. Distances are made by humans and cold hearts.
Lonliness is not a choice, rather to some is destiny. If you once have such a friend such as lonliness, this is a tgrue friend that will never leave you alone!
Thanks for stopping by

Sabrina said...

ايمي
المصيبه اني ما بتعلمش
المصيبه ان دي مش اول مره
المصيبه ان النسيان سهل بالكلام و صعب بالفعل
واكبر مصيبه حين ما تنجرح كرامتك من دون ذنب
تكوني انتي جنيتيه...القسوه كتير تؤلم
لكن ..من غير لكن..حتي لكن ما عادت تفيد

Sabrina said...

صباح الخير روان
لا انا ماصيرت سينجل
انا طول عمري سينجل لكن ما كنت اعرف
كنت امس ومازلت اليوم واكيد بكون بكره
وكيف تعدلها الحياه معانا؟ هيدا قدر و مكتوب
وان مره يكون الحزن لغيرنا..شو بيكون نصينا نحنا بهالدنيي