Tuesday, November 3, 2009

انا حلم





انا حلم يصعب ان يكون وقدر محتوم


I


انا طائر بلا جناح ومسافره بلا اوراق


I


وبحار بلا مرسىومهاجره بلا وطن


I


انا شمس بلا شعاع وليل بلا نهار


I


I


انا انتي ان أردتي ان اكون


I


فتعلميني كيف اطير وتكوني مرفئي بسرور


I


ووطن الحب الحنون وشعاع يضيء الكون بالنور


I


I


انا انتي ان اردتي ان اكون


I


فأنا التي تريد الحب بجنون


I


وعشق الحبيبه ولن تخون


I


ومشاعر تنسيني احزاني والهموم


I


تعيد الي الحياة بعدما اوشكت على الفناء


I


والملم رفاتي واحيا بسكون


I


بك اريد السباحة ضد التيار


I


وتحدي هيجان البحار


I


ومقاومة الخوف من الزمان


I


I


انا انتي اردتي ان اكون


I


ماسحة دموعك وقاهرة الاحزان


I


وراسمة المستقبل بأحلى الا لوان


I


ومانحة الحب بلا حساب


I


واغزل لك من الوفاء منزل الاحلام


I


ومن الحب اخلاص لا يتجزء ابدا


I


I


I


لكن كلانا حلم يصعب ان يكون

9 comments:

Anonymous said...

صباح الفل بصوص حبيب السوس
اية يا قمر دا بس
كلام حلو و اخلاص و هتحبيها و هتعمليلها كل حاجة جميلة و في النهاية تقولي انكوا حلم و صعب ان يكون
دا كلام بالذمة يا مجنونة انتي
يا صوص الاحلام مش ليكي انتي اقوي من اي حلم و لو عايزة حاجة هتوصليلها انتي انسانة رائعة بجد والله
يعني مش هتقوليلي بردة الماتش اية نظامة ماشي يا هانم
عموما مصر نزلت اعلان انها هتيدي اي حد جنسية مجانية مقابل الاجابة علي السؤال التالي
يا حضرة العمدة ابنك حميدة حدفني باستفاندية وقعت علي (رجلي-صدري-ايدي-راسي)اختاري الاجابة الصحيحة تاخدي الجنسية هوا
هعهعهع
وحشاني يا صوص اوييييي اويي اوي
حسدونا الناس ولا اية يا صوص
بالا باي

Sabrina said...

صباح الخير يا سوس ياكبير

آه حلم..لآنه لو كان واقع كنا عيشناه
لكن الحلم امل ..بنمناه
وبما اننا "فقر" بعيد عنِك
وحظنا كما قال الشاعر

أن حظى كَدَقْيقٌ فوق شوك نثروه
ثم قالوا لِحُفَاةٍ يوم رِيِحٍ ... أجمعوه

فالحلم بيتحول إلي سراب..والسراب الي هلاوس
وآخرتها معروفه ..لكن الهروب من القدر محال
و قديما قال الشاعر

مشيناها خطيً كُتِبَتْ علينا
..........ومن كُتِبَتْ عليه خطيً مشاها
ومن كانت مَنِيَتُه بأرض
..........فليس يموت بأرضٍ سواها

اما عن الماتش فأنا اعتزلت السهوكه بأمر الزمان
والبركه فيكي التسخين شغال والسهوكه كمان و كمان

Anonymous said...

هههههه
اعتزلت لية بس يا صوص
فاكرة زمان اما قولتلك ان انا نحس
طليعنا احنا الاتنين نحس
و في الهوا سوس و صوص
بس ماجوبتش سؤال الجنسية المصري
مش عارفة الاجابة ولا اية
لية اعتزلتي
لازم ترجعي يا صوص تاني
عشان خاطري

Anonymous said...

هههههه
صوص
ضحكتيني يا قمر
المشكلة انا انا برة الماتش اصلا
و نونا شكلها هتعتزل تاني
الظاهر الماتش طلع
out
العبوا انتوا الماتش بقي مع بعضكوا
مووواة يا صوص

N... said...

الجميلة والصادقة صابرين

ما رح اقدر اقلك شي الا انو انشا الله حلمك رح بيصير حقيقة اجمل الاحلام من تحقق منها

تعود اليك الاحلام وتستفيق كل الورود بعدما مل الطيف من مداعبتها لملي عليكي عطورا واريجا

تحياتي

Sabrina said...

يا سوس
انا بطلت اعلق علي ماتشات وغيره
فيه ناس بتزعل و انا مش عايزه ازعل حد مني
انا دايما كده
احط نفسي في مواقف بايخاااااه

Sabrina said...

ياستي كلنا بشر
انا بقول البلوج كتير منووووور
شو هالطله الحلوه..والكلام اللي متل العسل
يسمع منك ربي انشالله و تسلمي لي

Anonymous said...

صوص يا قمر
انتي حبيبتي و بقولها تاني
و انت صاحبتي و فاهمين بعض و بينا كيميا لذيذة
و بلاش تبعدي عني تاني يا بنت
و بطلي بجد تغيبي و اظهر و بان عليك الامان
افتحي الماسنجر بقي يا هانم
هتفضلي كدة لامتي
بالا باي يا صوص
وصلتلك الفتاحة يا حبي ولا لأ

Anonymous said...

و بعدين ولا مواقف بايخة ولا حاجة حبيبتي
الناس كدة كدة بيتكلموا علي كل الناس
و مش بيحبوا يشوفوا ناس بتضحك
والله لو مرجعتيش زي زمان مع سوس
هقفل البلوج