Saturday, November 14, 2009

ضاعت الثقه متل اشياء كتير ضاعت


..

..


ودّي أموت .. اليوم ... وأعيش باكر


!.. وأشوف منهو .. بعد موتي فقدني

......
شخص تعنّى لي .. مع إنه .. مسافر

وشخص قريب .. وآنا ميّت / طعنّي

........

وشخص يمثّل دمعته .. ما هو قادر

!وشخص تطيح دموعه كل ما ذكرني
........
!.. ومنهو عشاني : طول الأيام ساهر

ومنهو ثلاث أيّام .. راح وتركني ..؟

........

ومنهو يرتّب .. غرفتي .. / والدفاتر

وإن شاف ( صوره ) لي صاح وحضنّي

:::::
خايف يجيني وقت : أكسر خواطر

إن دارت الدنيا .. وزماني كسرني

........

ومدام هذي الدنيا .. صارت مظاهر

وكل من على كيفه .. وجوّه يغني

........

الضيق وافي .. والحزن حيل وافر

والجرح أكثر شي .. شفته يحبني

........

عايش وميّت بين .. ماضي وحاضر

والصبر [ مفتاح الفرج ] ضاع منّي

........

قلي شو تبي وتتركني يا حزني آمر

!!مسكين فرحي / تصدّق إنّو وحشني

........

..(شاعرة ولكنّي .. ماني ب (شاعرة

!!ودّي أموت اليوم .... وأرتاح منّي

........

........

18 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

صباح الخير صديقتي العزيزة جدا
اشتاق اليكي كثيرا يا صديقتي
كم اود ان اكون بجانبك و اهون عليكي
و اقول لكي رفقا صديقتي
فالحياة سوف تمر
والوحدة التي انتي بها سوف تنقضي
سواء الان او غدا
و لكها مرحلة و سوف تمر
كما مرت من قبل
حيث مرتتي بالعديد و تحررتي منة
اتدرين يا صوص
افضل طريقة للخروج من الوحدة و الملل
هي ان تحلي مشاكل الاخرين
و تستمعي اليهم
صوص الجذء دا عجبني اوي

قلي شو تبي وتتركني يا حزني آمر
!!مسكين فرحي / تصدّق إنّو وحشني
.(شاعرة ولكنّي .. ماني ب (شاعرة
!ودّي أموت اليوم .... وأرتاح منّي

تعرفي صوص والله انا كمان مشتاقة للفرحة و كل يوم بيوحشني اكتر حتي اني حاسة اني الميت الحي و وحدتي هي اكتر حاجة بستمتع بيها عشان بتعذبني

ربنا يسعدك يا صوص

Sabrina said...

صباح الخير يا سوس

معلش سامحيني اتأخرت في الرد عليكي
انا زاهده الكتابه و الله ولولا انها تنفيس
لكلام محبوس ما كنت كتبت من اصله

احل مشاكل مين ياسوس؟ علي رأي المثل
جيبتك يا عبد المعين تعين..وانتي عارفه الباقي

المهم..انا و الله العظيم فرحانه لك من قلبي..وانا
كنت عارفه من الأول والله حتي قلت لك علي السور
اللي هدوه من 20 سنه و قلت لك الخدق يفهم..انتي
تعبتي كتير و تستحقي انسانه تحبك و تخاف عليكي
ربنا يسعدكو انتو الاتنين
كنت عايزه اكتب الكلام ده عندك لكن حضرتك قافله
اكومنت معلش في بيتك هنا برضو
صباحك و مساؤك سعيد

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

صوص حبيبي
مسحت الكومنت اللي فات
مش لازم يعرف حد يعرف اللي بيحصل
و شوفي الميل بتاعك تاني
سلام يا قمر

Anonymous said...

hi
check ur email
where u at by the way
are u at work now or home

Anonymous said...

يا صوص
افتحي الاي ميل متاعك
هو انا لازم اجي هنا و اقولك نفتحية

good woman said...

ماتفتحي الأميل ياصوص
هي لازم تزعق عصبتلنا البنت ههههههههه
صباح الخير صابرين
أنا مالقتش حاجة أقولها علي البوست أكتر من اللي قولته قبل كده فأوووم اية قولت أرررخم علي السوس حببتي وعارفة أنها هاتيجي كمان شوية تقولي بس يا أوفر
يالا باااي يا قمر

Anonymous said...

صباح الخير يا نونا
والله انا مش شايفاكي قولتي حاجة قبل كدة علي البويت بتاع صوص
بس عادي يا جميل انا اتعودت انك اوقر
و زي ما قولتلك قبل كدة
ريحي راسك هترتاحي و سيبي الناس في حالها يا قمر و بعدبن انا ماقدرش اعلي صوتي علي صوص اصلا
صباحك بتنجان
سوري يا صوص علي المداخلة

good woman said...

صباح الخير يا سولا
يعني مش بتقدري تعلي صوتك علي صابرين ونونا هي الحيطه المايله بتاعتك
يا عيني عليه وعلي حظي

دا غير بقي يا هانم أن أنا هنا في حماية الصوص وأحط راسي في الحته اللي تعجبني وأفور براحتي
ومش بحب البدنجان ولا المسقعة
خليها صباحك شيبسي بالجنبه المتبلة
صباحو لحبيبي الحلوين سالي وصابرين

Anonymous said...

صوص
اختفيتي فين تاني
هفضل كل شوية ادور عليكي كدة
و اقول يا ولاد الحلال بنتي تايهة طول كدة
و رجلها الشمال فيها خلخال زي دا
اظهري تاني يا صوص
و بطلي الحركات دي

Sabrina said...

السوس الكبير المغوار
حقك علي يا مغوار انتي عارفه ان ليله السبت
بتكون الليله الكبيره
بعدها و لظروف تتعلق بما يدخل الجوف
باكون مؤقتا خارج الخدمه و أحياناً
خارج نطاق التغطيه
وحاضر ياكبير..اول ما الشله اللي جوا راسي
يبطلوا خبط في جدران الجمجمه حاشوف
وصباحك كله ورد زي اللي روحتي جبتيه من امستردام

Sabrina said...

الله نو ..نا ...عندو ..نا
يادي الهنا ..يادي الهنا
انما صحيح...هوا انتي قلتي إيه قبل كده
وطبعاً تشرفي في اي وقت
صباح الفل

Sabrina said...

نونا و [سولا] سهوكه

ولو اني موش فاهمه حاجه من السيم اللي
بينكن انتو الاتنين لكن خدو راحتكم
Mi casa es su casa

Anonymous said...

ماشي يا عم الموبايل يالي بتكوني خارج الخدمة
بش انتي انهي شبكة بقي اوعي تكوني شبكة ام نبيل لحسن دي علي علي طول غير متاحة
طيب في الليلة الكبيرة كنتش شجيع السيما ابو شنب بريمة ولا كنتي الفرخة اللي بتتكهرب عشان بس سا صوص نفهم الليلة ماشية ازاي معاكي
يالا بقي اطلعي من الجماجم اللي انتي فيها دي عشان الهالويين خلص خلاص يا هانم و خليكي مغوارة كدة زي سوس
Mi casa es su casa
بقي البيت بيتنا و الاسباني كمان
ماشي يا ستي
بس تصوري انا نفسي عايزة افهم السيم اللي مع نونا دا
اصلها بتتريق عشان بقولك افتحي الايميل بتاعك
اعتقد كدة
و اللع اعلم
صباحك ورد يا قمر من بتاع هولندا برضة

victime d'amour said...

مهما طال العذاب و مهما اشتد الالم
فاكيد و لازم ستاتي لحظة الخلاص
و لكن هذه اللحظة بايدينا نحن
فبامكاننا نحن تاجيلها كما بامكاننا تعجيلها

اجمل تحية

Sabrina said...

هالووين إيه ...بقولك قاعدين جوا راسي وبيخبطو

Sabrina said...

Victime d'amour

مرسي كتير إلك ع مرورك وتعليقك اللي كتير حلو